«گال» و «گرسنگی»؛ ابزار اسرائیل برای قتل فلسطینیان در زندان‌ها

«گال» و «گرسنگی»؛ ابزار اسرائیل برای قتل فلسطینیان در زندان‌ها

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری پوستی «گال» به‌عنوان ابزاری برای شکنجه اسرای فلسطینی استفاده کرده و با نادیده گرفتن حقوق درمانی، این جنایت را به یکی از ابزارهای سرکوب مبدل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، باشگاه اسرای فلسطینی، اعلام کرد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری پوستی گال به‌عنوان ابزاری برای شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های خود استفاده می‌کند.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای عنوان کرد که بیماری گال (اسکابیوس) یکی از بارزترین بیماری‌هایی است که اسرای آزادشده با نشانه‌های آشکار آن بر روی بدنشان از زندان‌ها خارج شدند، و نتایج آزمایش‌های پزشکی نیز مشکلات بهداشتی دیگر آن‌ها را تأیید کرده است.

در این بیانیه آمده است که اداره زندان‌ها از بیماری گال به‌عنوان ابزاری برای اذیت و شکنجه اسرای فلسطینی استفاده می‌کند و حق درمان را به ابزاری برای سرکوب و شکنجه طی دهه‌های طولانی تبدیل کرده است.

این باشگاه به نقل از یکی از اسرای آزادشده از زندان ریمون (جنوب فلسطین اشغالی)، که نامش ذکر نشده است، نوشت: «اداره زندان بخشی از زندان را که در آن نگهداری می‌شدند، به دلیل وضعیت جسمانی اسرای مبتلا به گال، (بخش زامبی) نامیده است.»

این بیانیه افزود: «بیشتر اسرایی که آزاد می‌شوند، با مشکلات بهداشتی مواجه هستند و برخی از این مشکلات به‌صورت مزمن درآمده و نیاز به پیگیری‌های پزشکی دارد.»

باشگاه اسرای فلسطینی تصاویر اسرای آزادشده‌ای را منتشر کرده است که به‌دلیل جرایم سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها، به‌ویژه جنایات پزشکی، گرسنگی و شکنجه، ظاهرشان به‌طرز قابل‌توجهی تغییر کرده است.

طبق این بیانیه، یکی از اسرای آزادشده، «ایاد»، کودک ۱۵ ساله‌ای از اردوگاه شعفاط (شرق بیت‌المقدس) است که در شرایط بسیار بدی به دلیل ابتلاء به بیماری گال آزاد شده است.

همچنین اشاره شده که از زمان آغاز نسل‌کشی در غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ فلسطینی از کرانه باختری و هزاران نفر دیگر را از غزه دستگیر کرده است.

شایان ذکر است که سازمان امور اسرای فلسطینی در گزارشی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای کودک اشاره کرده بود.

این گزارش حاکی از آن است که کودکان اسیر در زندان‌های این رژیم با ازدحام شدید جمعیت مواجه‌اند و از حمام محروم بوده، لباس‌های آن‌ها به‌جز آنچه به تن دارند، مصادره می‌شود و به‌آن‌ها صابون و مواد ضدعفونی‌کننده داده نمی‌شود که همین امر باعث شیوع بیماری گال در میان آن‌ها شده است.

همزمان با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، ارتش این رژیم عملیات خود را گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز حملات خود را در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس تشدید کرده‌اند. این اقدامات تا کنون به شهادت ۷۵۶ فلسطینی و زخمی شدن حدود ۶۲۵۰ نفر منجر شده است.

با پشتیبانی آمریکا، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تاکنون بیش از ۱۴۱ هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز ناپدید شده‌اند. این جنایت‌ها در میان ویرانی گسترده و گرسنگی که منجر به مرگ ده‌ها کودک و سالخورده شده، ادامه دارد.

تل‌آویو به‌طور مداوم این کشتارها را با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف فوری نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه، ادامه می‌دهد.

کد خبر 6258907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha